måndag, september 17, 2007

Det blev inte labyrinten

Helgen är slut och ännu en arbetsvecka har börjat. Känns helt ok även om man alltid är lite sliten på måndagar efter att ha spelat fotboll till elva på söndagen. Men det var inte bara fotboll som gällde, en söndag som först såg väldigt händelös blev skoj, och jag hann med att se en väldigt bra film under tiden också.

Jag kan nog vara som jobbigast när det gäller att hyra film, känns som att jag är petigare än de flesta när det gäller filmval. Igår blev det en film som jag hört lite blandat om, men mestadels gott och något väldigt bra omdöme, även om jag inte kommer ihåg vem som sa det.

För mig personligen så var det nog den bästa filmen jag sett det här året, men jag reserverar mig för att jag inte tänkt igenom det omdömet helt noga. En film som spelade upp en väldigt skrämmande framtid, kanske mest för att man kunde leva in sig i det väldigt mycket. Visst, scenariot kanske inte var helt realistiskt, men ändå mer att ta på än Världarnas Krig eller The Matrix. Jag kan säga att jag verkligen levde mig in i filmen. Stundtals satt man som på nålar, en grym spänning där man kände sig orolig för hur det skulle gå för huvudkaraktärerna. Sen innehöll filmen också kanske den bästa biljaktsscenen jag någonsin sett, och en väldigt stark scen i slutet. En annan sak jag gillade med filmen var de häftiga långa scenerna, kändes galet efter att ha sett många serietidningsfilmer där de klipper var femte sekund.

Tips till alla, se Children of Men, förhoppningsvis blir du inte besviken.

4 Comments:

At 7:41 fm, Blogger Soulman said...

ja det va verkligen en film som fastnade. i det fallet var det bra att du var petig för den va verkligen bra :)

 
At 5:03 em, Blogger Jenny said...

Clive Owen, eller hur? jag vill se den.

 
At 7:23 em, Blogger Sajmon said...

Jo, Clive Owen i huvudrollen. Jag har varit sugen på att se den ett tag, men det blev inte av förrän nu i söndags. Trots hyfsade förväntningar så blev jag positivt överaskad, ut och hyr den direkt Jenny :)

 
At 10:14 fm, Blogger lisa said...

ja simon, du är petig med filmer. så jag brukar stanna utanför o låta dig o guzz gå in, känns bäst.
men ni brukar välja bra... saknar våra filmkvällar!

 

Skicka en kommentar

<< Home