fredag, maj 09, 2008

Statistik

Nu har det gått ca 2 år sen jag startade bloggen. Kan säga för exakt två år sen om man gör en liten avrundning mellan första inlägget och när jag egentligen började skriva. På ett ungefär sådär. Jag är inte helt långt ifrån att i snitt ha skrivit varannan dag under den här tiden, 352 inlägg har det blivit hittills. Skaffade Statcounter någon gång under förra året, och då hann det bli 6225 sidvisningar på min blogg, då 4139 stycken räknades som unika. Helt Cooke-baserat, så det säger inte särskilt mycket. Kan tänka mig att ca 1000 av dem står nog jag själv för. Det här året har det hittills blivit 3064 sidvisningar, så nog kan rekordet klås om jag bara håller igång med skrivandet hyfsat mycket.

Men vad har jag fått ut av det? Viss frustration, luftande av tankar? Vet inte själv riktigt, men det känns bra att göra nåt som är lite smått kreativt. Nu när man inte går i skolan så blir det inte särskilt mycket skrivande, så bra att man får öva lite någonstans. Även om man nu säkert kan se att det inte är helt snyggt och korrekt som jag skriver så är det nog bättre än att inte skriva alls. Har inte kvar så mycket av det akademiska språket antar jag, även om jag aldrig riktigt kom in i det heller. Tycker att det mestadels bara är ett sätt att krångla till saker som egentligen kan göras väldigt mycket enklare. Avföring, bajs, exkrementer, fekalier, skit, spillning. Det är ändå samma sak, skillnaden är vilket som är mest lättillgängligt och vilket som är mer "korrekt".

Bra att man inte kommer på avvägar gällande ämnet. Men jag kan få in lite matematik som avslutning. I måndags på jobbet så försökte två arbetskamrater övertyga mig om att man räknade ut arean för en cirkel genom att ta radien * pi, och att volymen på en sfär räknades ut genom radien * radien * pi. Trots att de var helsäkra på att de hade rätt så lät jag mig inte övertygas. Ett bra tecken på att all kunskap inte har gått förlorad än.

3 Comments:

At 7:07 em, Blogger Soulman said...

skönt att se att någon bloggar! :)

 
At 8:06 em, Blogger Sajmon said...

Äh, du bloggar ju mer än mig för tillfället. Detta trots att du sa för ett tag sen att det var slut med bloggandet för din del.

 
At 10:08 em, Blogger Soulman said...

jag höll det.. i en vecka :P och jag menar att alla verkar lägga av. jag har inte heller haft nåt sug på ett tag. kommer nog inte sluta blogga på länge.

 

Skicka en kommentar

<< Home