tisdag, juli 25, 2006

Vaktmästaren

Jag jobbar i Bjärnum. Första veckan så stötte jag på några småttingar som åkte skateboard. De frågade om de kunde få hanka på minitrakorn som jag och en annan körde rundor på, de höll på att spela in en film. Visst, det ska nog gå bra tänkte jag, men tänkte kolla med han andra först. Han sa nej direkt och påpekade att det var farligt.

Stötte på dem den här veckan också påväg till busshållplatsen i Bjärnum. De höll på att grinda vid några bänkar. Jag snackade med dem och sa att vi kanske kunde fixa så att de kunde hanka den här veckan eftersom jag är ensam där uppe nu. När jag gick därifrån märkte jag att någon annan ropade på mig. Det var nån kvinna runt 50 som ville mig nåt visst. Hon frågade om de nu börjat åka på bänkarna också. Hon påpekade att de hade åkt massa på några kantstenar vid banken i Bjärnum och att de nu blivit sletna av det. Hon trodde antagligen att jag sagt skällt ut dem eller nåt sånt om att de inte fick åka där de var. Jag sa inte så mycket utan lyssnade mest men sa också att gällande stenarna vid banken så var det inte jag som skötte om dem. Förresten, när hon ropade på mig så sa hon "Vaktmästaren". Men ändå.

Tycker bara det känns så fjantigt. Oj, de sliter på träet på bänkarna. Det blir slitmarken på de fina stenarna. Är det så farligt? Är det inte lite bättre att de har lite kul, är ute och rör på sig än att de är nånstans och hittar på nåt skit eller bara sitter inne om dagarna? Hoppas jag inte blir en grinig gammal tant när jag blir stor.

Haha, kom på en rolig sak nyss när jag skrev rubriken. Vaktmästare = Wachtmeister?

1 Comments:

At 9:41 em, Blogger lisa said...

jag hoppas också att du inte blir tant när du blir gammal.

 

Skicka en kommentar

<< Home