söndag, november 05, 2006

I fredags

I fredags. Jag vet inte hur det är för dig, men nu när jag jobbar så är tiderna 7.00-16.00. Det innebär att man kanske får se nån enstaka solstråle påväg till jobbet, och kanske ytterligare 3 när man cyklar hem. Detta gäller väl 3 dagar till innan man bara stöter på ett evigt mörker. Har inte de där höstdepressionerna som många pratar om annars, men att få se lite sol skadar ju inte. Sen var det i fredags. Kändes som en vanlig arbetsdag. Inget speciellt även om vi faktiskt slutar redan klockan 3 på fredagar vilket är en fin bonus. Men så på förmiddagen händer det. Jag personligen är inget U2-fan, har knappt lyssnat på dem. Men det hände ändå, när de spelar önskelåtar på PopNonStop så vill någon höra It's a beautiful day. Kan man bli något annat än glad när den spelas i radion? Troligtvis inte. Sen på lunchrasten så åker jag och en arbetskamrat iväg och inhandlar lite thaimat, och jag är tveksam till att himlen har varit så blå det här året. En sån liten sak gjorde att jag kände ett allmänt lyckorus hela dagen. Känns bra.