onsdag, februari 07, 2007

No news is good news

När jag vill ha nåt sagt så gör jag det på ett konstigt sätt. Jag vet inte varför, kanske vill jag sänka för att det ska märkas mer när det positiva kommer. Ett exempel.

Min chef ska sluta, han sa upp sig i början av decemeber så februari blir hans sista månad. Nu i januari när jag fick förlängt så ville jag snacka med han lite efteråt. Började med att säga vilket intryck han gett i början, att han verkade aggresiv och högljudd till exempel, och att andra på företaget inte verkade trivas särskilt bra med honom. Inte helt lätt att säga för övrigt. Men sen sa jag att när jag varit där ett tag därefter trivts väldigt bra med honom och annat sånt.

Varför gör jag sånt? Jag kommer ihåg när jag skulle säga till en tjej att jag var kär i henne. Det första jag sa var "Du gör mig så grymt irriterad ibland" (ungefär, inte helt säker på om det är ordagrant). Smidig är mitt namn.