lördag, april 07, 2007

Att veta eller inte veta

Folk är nyfikna, det är sånt man får räkna med. Och jag är säkert lika nyfiken som alla andra, men jag tycker nog ändå att man kan hantera det på olika sätt. Bara för att man vill veta nåt så betyder inte det att man måste veta det. Bara för att man vet nåt så måste man inte säga det till alla andra. Det handlar inte att om att låtsas för att verka vara en bättre person eller så, utan mer att det faktiskt inte alltid behöver pratas om allting.

Om jag skaffar flickvän, är det då nödvändigt att jag ska ringa alla på min telefonlista och skicka meddelande på msn om vad som hänt? Måste dem i sin tur berätta för alla de känner om vad som hänt? Jag förstår som sagt att folk är nyfikna, men så länge jag själv vet om det så räcker det ganska långt.

6 Comments:

At 12:00 fm, Anonymous Anonym said...

det är ju enligt de flesta en glad nyhet. glada nyheter berättar man oftast för folk. iaf jag...

 
At 9:56 fm, Blogger Sajmon said...

I just det här fallet har jag sagt det till folk. Men det handlar inte bara om just nu, folk har alltid ett överdrivet behov av att få reda på saker som inte berör dem det minsta. Och sen gärna dela det med så många andra som möjligt.

 
At 11:07 fm, Anonymous Anonym said...

de håller jag med om...skvaller :S tyvär vet jag att jag är lika dan :(

 
At 11:11 fm, Anonymous Anonym said...

Bara för att man vill veta nåt så betyder inte det att man måste veta det.

Håller fullständigt med där. Själv har jag varit sån som velat veta allt. Men har börjat lära mig att jag inte måste veta det. Det är så jobbigt när folk frågar ut en om något man egentligen inte vill att alla ska veta...

 
At 3:52 em, Blogger Jenny said...

Håller oxå med.

Signe är hur som helst grymt trevlig ! :)

 
At 5:29 em, Blogger Sajmon said...

Hade faktiskt trott att kommentarerna efter inlägget skulle vara mer negativa och att den allmäna åsikten att jag är en grinig typ som bara klagar på alla.

Jag är väl en lika stor del i det hela som alla andra, så jag säger inte att jag är bättre än någon. Dock alltid kul att se att någon är med en.

 

Skicka en kommentar

<< Home