lördag, oktober 13, 2007

Mörker

WoW! Det är nog det minsta man kan säga efter avslutningen på kvällen.

Vissa saker kommer jag nog aldrig kunna greppa. Det var samma sak när jag läste fysik. Jag blir så sjukt förundrad och överväldigad av universum. Jag är inte ens nära att förstå hur stort det är.

Himlen var nåt så grymt mörk ikväll. I stan så brukar det vara svårt att se stjärnorna, men nu var det kristallklart. Som ett svart täcke någon hängt upp i taket, och därefter placerat ut pingisbollar hängandes där som sedan belysts med strålkastare. Kändes som att jag kunde ana galaxernas sken, även om det säkert bara var inbillning. Jag stirrade upp i himlavalvet i flera minuter på gräsmattan här utanför. Helt magiskt.

1 Comments:

At 12:11 fm, Blogger lisa said...

jag stod i kyrkallén i stobyhålan o tittade på samma pingisbollar. ljuvligt!

 

Skicka en kommentar

<< Home