söndag, december 09, 2007

Gamla tider

Jag vet inte hur väl ni som läser detta känner mig. Det finns nog vissa sidor som är mer tydliga än andra. Men en gång, inte alltför länge sedan, så gick jag under ett annat namn. På den tiden hette jag Ulakar. Därav namnet som står med överst på den här sidan. Ulakar började sitt liv liksom alla andra orcer i det torra Barrens. I sällskap av sina gelikar och även vissa troll så började han sitt liv i Azeroth.

De första månaderna så fick han utföra mindre uppdrag för att klara sig, och detta innebar att han fick döda zebror, lejon, ödlor och läskiga murlocs. Han överlevde denna tid, och hans styrka växte. I sällskap av likasinnade gav han sig ut på stora äventyr, och då pratar jag inte om Rage Fire Chasm eller Wailing Caverns. Nejdå, han vågade sig in i Dire Maul, Upper Blackrock Spire, ja, ändå ner i Molten Core var han och slogs mot diverse ondingar. Han hade koll på sin omvärld, och hade till och med en ledarroll i en av de mäktigare guilderna på Al'Akir, men som senare flyttades till Burning Blade.

Han slogs mot Azuregos och Onyxia, de mäktigaste drakarna. Efter alla timmar i strid med Scarlet Crusaders i Eastern Plaguelands, korsande av Eastern Kingdom och Kalimdor mängder med gånger, så infann sig tiden för avsked. Detta skedde såklart inte av frivillighet, Ulakar skulle aldrig överge de sina. Men tingen varar inte för evigt, inte ens i Azeroth.

Ulakar försvann, och hans minne har bleknat bort med tiden. Men de försvinner aldrig helt, och en dag så kanske han kommer åter. For the Horde!

7 Comments:

At 10:42 em, Blogger lisa said...

om du aldrig flyttar hit kommer jag aldrig få reda på om jag känner dig eller inte. men för mig är du simp, killen som kan allt om dc talk o inget om tyska. punkt slut.

 
At 10:45 em, Blogger Sajmon said...

Jag tror nog du känner mig hyfsat :)

Kan jag allt om DC Talk? Det var nåt nytt. Men jag är ju expert på tyska, det borde du veta vid det här laget. Ja, das ist richtig.

 
At 10:11 em, Anonymous Anonym said...

haha..härligt med tyska.. :P
kul att du med har blogg..intressant läsning.

 
At 10:26 em, Blogger Sajmon said...

Tyska är ett fint språk. Spelade ett spel online tidigare idag, så var där nån som började snacka skit på engelska. Så jag började prata lite tyska tillbaka för att få tyst på honom, men då visade det sig såklart att han var tysk och började pladdra på ännu mer istället. Så kan det gå.

 
At 11:44 em, Anonymous Anonym said...

satt länge och ville komma på nån motsvarighet för Alliance, men de gick inte så bra. Så, For the Horde!

 
At 5:05 em, Blogger Sajmon said...

Har inte alliance ett enda sånt? Annars får du väl säga FTW istället?

 
At 7:19 em, Anonymous Anonym said...

Ne, alliance har en tendens att vara lite mesigare än mäktiga horde och ärligt talat så föredrar jag horde framför alliance, så vet inte om jag är ärlig mot mig själv om jag skriver Alliance FTW.

 

Skicka en kommentar

<< Home