måndag, maj 12, 2008

Dåliga slag

Jag gillar att spela poker som säkert en hel del redan vet om. Har inte spelat så mycket nu på ett tag, men tidigare idag så drog jag igång 3 turneringar som började ungefär samtidigt. Varje turnering hade mellan 100 och 150 deltagare. Två av turneringarna kostade 20 kr att spela, då brukar det bli väldigt galet spelande från många eftersom de inte bryr sig så mycket. Så allt kan hända.

Men det gick under en lång tid väldigt bra i alla turneringarna. Var uppe på top 5 i alla, ledde ett tag i den dyrare av dem också. Men trots att det går bra en lång stund så blir man ändå sur när man väl åker ut, speciellt när man har ett lagom stort överläge och det känns som att man ska klara sig. 15 personer fick pris en turnering, når man de 10 första blir det ytterligare högre prissumma. Top 5 så hade man vunnit runt 1000 kr. Jag ligger lite risigt till när vi är 11 pers kvar. Går all in med 88 och får en idiotsyn av killen på Big Blinde som sitter med 5-3. Självklart så floppar han femman och tar trean på turnen. Annars hade jag fått ihop en stack som gjort att jag kunnat hålla mig säker ett tag och säkra en hyfsad vinst. Nu blev det 150 kr istället, jag hade satsat en hundring.

I en av de andra så låg jag 10:a när vi var 20 pers kvar. Har en hyfsad stack alltså. Top 10 får pris. Höjer med AK, en annan med mer marker än mig går all in. Jag synar, han har AQ. Känns lite typiskt när han träffar damen på floppen, kändes som att man inte riktigt hade turen med sig. Men då kom turnen, en kung! Kändes grymt bra och jag satt hyfsat säkert tänkte jag. Men nejdå, då kommer det en till dam på rivern. Det var min första all in i hela den turneringen tror jag, och det tog 1 ½ timme. Poker, en oändlig källa till frustration.