onsdag, februari 07, 2007

Dream on..

Kom på det där tredje jag skulle skriva om som jag inte kom ihåg vad det var. Eller, är inte helt säker på om det var detta, men tror nog det var så. I vilket fall, drömmar. Nej inte drömmar som man drömmer om natten, utan drömmar. Framtidsförhoppningar kanske säger dig mer.

Jag har aldrig varit en drömmare. När jag var liten så hade jag inget svar på frågan "Vad vill du bli när du blir stor?". Jag vet inte. Folk vill ju bli poliser, brandmän, lastbilschaufförer, rockstjärnor, kändisar, frisörer, allt möjligt alltså. Första jag kommer ihåg var när jag gick i nian, då ville jag söka till en arkeologi-linje på gymnasiet. Fast det funkade inte. Antik historia verkade spännande, och att hitta en skatt vore häftigt tänkte jag då.

Men måste säga att med åldern har det blivit mer drömmar. Framförallt senaste halvåret plus lite till kanske. Först började det med en dröm, har fortfarande lite småplaner angående den, även om det kanske blir i en annan form. Sen har jag även yrkesdrömmar, en som jag tänkte på i höstas, och en som jag funderat lite mer på senaste två månaderna eller så. Ingen aning om det blir nåt, vet inte ens om jag kommer satsa. Men en dröm är en dröm, speciellt om man är vaken.