söndag, februari 25, 2007

Inte om resan

En uppenbarelse måste börja i hjärtat, sen tar det ett tag för förståndet att hänga med också. Förståndet kommer aldrig klara av att övertyga hjärtat.

Jag orkade upp till mötet idag, och även om kanske inte detta var huvudbudskapet av vad som sas så var det detta jag tog med mig. Inte ordagrant, kanske lite tolkat, men ändå. Tycker det kan vara så grymt svårt att skilja de båda åt ibland, hjärta och hjärna. Ibland kan jag tro att det är hjärnan som försöker övertyga mig, men det känns konstigt eftersom det också är hjärnan som motsätter sig det hela. Du blev troligtvis inte klokare av detta, är så fallet så strunt i vad som stod där.

I det här fallet vet jag faktiskt inte än. Känns som vanligt att tiden är en väldigt bra domare, får väl lita på att det blir som det ska. Spännande, skrämmande, skillnaden kan ibland vara sjukt liten.