måndag, april 09, 2007

This is a call

Samtalet. Det där man väntat på. Ett återkommande samtal, år efter år är det där. Som en påminnelse om att man är del av någonting större. Man är inte ensam. Det kom idag. Det kom till mig.

Jag pratar naturligtvis om fotboll. En passion som varat hela livet, något som aldrig tar slut, alltid där. Jag räknar inte med att alla ska förstå, saker ska inte alltid vara så logiska. Men det blir spel i år igen, i Hässleholms sämsta serie. Korpens lägsta division. Där spelar jag. Det jag vet är att det är grymt roligt och det är inte många saker i den här världen som går före en match i korpen för min del.

Det är viktigt att ha saker att se fram emot.

1 Comments:

At 10:09 em, Anonymous Anonym said...

Det är roligt och bra med intressen!

 

Skicka en kommentar

<< Home