onsdag, oktober 17, 2007

Fantomen

Sverige spelade 1-1 mot Nordirland nu under kvällen. Men den här bloggen ska ändå inte handla om fotboll just nu. Skönt tycker säkert många av er som läser.

Jag kan vara lite småbutter ibland. Det är ingen bra egenskap och jag försöker att hamna i den gropen och påverka andra alltför mycket med buttergenen. Oftast är jag nog en hyfsat glad kille. Men sen ibland blir det bara knas. Handlade på Kvantum tidigare ikväll. Jag vet att alla inte riktigt gillar kassörskorna där, och även om de inte är de allra trevligaste så har jag inte något särskilt emot dem. Nu ikväll så var där bara en kassa öppen, med en kassörska 50+ som satt där. Köpte lite trevlig Biillys pizza där det ingick nåt erbjudande med serietidningar. Hon nämner att man nog måste skicka in en lapp och att det nog ändå bara var en tjejtidning och nån serietidning som ingick i erbjudandet. Jag säger då att en serietidning vore inte helt fel. Hon nämner att hon inte lät sina barn läsa serietidningar, eller iallafall inte köpte att ha hemma. Vi pratade om barns och ungdomars läsande och så i ca 2 minuter, men det var väldigt trevliga 2 minuter. Kändes inte som en grej som jag normalt gör, så det var nog lite udda beteende. Men så kan det bli.