måndag, november 05, 2007

Film på bio

Biodags blev det. En film som jag hört gott om från rätt håll, utan att jag för den delen hade någon koll på vad den handlade om egentligen. Jag talar såklart om This is England.

Trodde först att vi bara skulle vara två i salongen, men sen kom det två pensionärer som också ville se den. Vet inte riktigt vad jag ska säga om filmen i övrigt. Jag tycker att alla som klarar av att se den ska se till att göra det. Det var inte helt lätt, vissa scener var jobbiga att se. Kändes tragisk även om den även innehöll humor och några väldigt sköna scener och karaktärer. Vissa bitar var lagom skrämmande, kändes inte helt långt borta från vad Sverigedemokraterna kan bli/är här i Sverige.

Så snabb sammanfattning. Se den.

2 Comments:

At 10:25 fm, Blogger Soulman said...

jag tyckte det va en bra sammanfattning :) en bra film som berörde. jag också svårt att kolla vissa stunder.. usch.

 
At 4:24 em, Anonymous Anonym said...

Interesting to know.

 

Skicka en kommentar

<< Home