tisdag, februari 12, 2008

I just don't know what to do with myself

Sömn blev jag nyss påmind om. Förr hade jag inte alltför lätt för att sova, och kanske inte alltid numera heller, men ändå måste jag säga att jag klarar det mycket bättre nu. Kommer ihåg att det var ett tag när det aldrig tog under en timme innan jag föll i sömn, vissa nätter kunde man ligga i timmar. Alltid var det mängder med tankar som snurrade rundor utan att ta slut. Vet inte om jag tänker mindre nu, eller om jag kanske lugnat ner informationsflödet något. Det i samband med att må bättre rent allmänt är nog de största orsakerna till min förbättrade sömn. Sen kan jag också nämna de något bättre vanorna man har nu, med regelbundna sov- och väckningstider. När jag pluggade var jag totalt värdelös på den biten, vissa nätter sov jag 4-5 timmar max, för att nästa natt sova 9-10 timmar. Inte konstigt man blir galen med såna störda vanor.

3 Comments:

At 6:42 em, Blogger Idschen said...

allämnt välmående är en förutsättnign för att sova bra... samtidigt som god sömn är en förutsättnign för ett allmänt välmående.. hmm :/

 
At 5:40 em, Anonymous Anonym said...

Jag har börjat kunna somna rätt fort nu med. Fast jag vaknar tidigt istället. På helger kan jag inte sova så länge jag borde.

 
At 7:46 em, Blogger Sajmon said...

idschen: I know, it's a bad circle..

rebecka: Somnar du fort eller tidigt? Eller båda kanske? Kroppen borde känna igen hur mycket sömn man behöver, så blir man inte väckt så sover man troligtvis så länge som man behöver. Men det är bara en teori.

 

Skicka en kommentar

<< Home