lördag, maj 24, 2008

Fortuna

Igår var det helt sjukt tight alltså. Trodde inte jag skulle klara mig.

Var försenad när jag skulle ut till Tyringe, lämnade Hässleholm ca 20 minuter efter jag sagt att jag skulle vara där. Får rött ljus vid parken som ligger hyfsat nära T4 och är påväg ut mot Göinge Bil. Tänkte först dra på lite eftersom jag hade lite bråttom, men när jag är uppe i 60 så tänkte jag att det bara var dumt att göra så, så jag släppte på gasen. Ett av mina bästa beslut på länge kan jag säga. Vid Norra Skåne står där en polispatrull med fartkamera, och trodde nog jag skulle bli invinkad eftersom jag nog låg precis över gränsen. Men tydligen så hade mion fart hunnit sänkas tillräckligt, så jag slapp bli invinkad. Hade jag gasat på lite till som jag först tänkt hade där rykt några tusenlappar, men nu klarade jag mig helskinnad. Knappt tur jag hade.