tisdag, september 30, 2008

Om en pojke

Nu är den här tävlingen över,
tyvärr så får vinnaren inga klöver.
Men det är ändå inget som håller på sikt,
så därför får det istället bli en dikt.

Den som vann ej lök och tomat äter,
men kan säkert få ner en del potäter.
Ja, det finns mat som han inte äta törs,
men han är ändå modig nog att hålla på spurs.
Nej, den här säsongen har han inte bra mått,
specillt med tanke på hur det gått för himmelsblått

Kanske i höst så köper han spelet lilla stora planeten,
om inte annars får han hoppas att det ligger bland paketen.
Men om ingen spelet till honom ger,
får han väl lyssna lite mer på Loney, Dear.

Inom vissa områden kan han nog räknas som ett litet snille,
och de flesta tycker väl att han är en kul kille.
Att han vann den här tävlingen var kanske inte särskilt förvånande,
men jag trodde nog det skulle krävas lite mer spånande.

Nu måste jag den här dikten avsluta,
hoppas att någon av den kunde njuta.
Till en kille som är väldigt snäll,
hoppas matchen går bra ikväll.

6 Comments:

At 10:24 em, Anonymous Anonym said...

Emil Jensen alltså.. Lite skärpning där ja!
Erkänn din innersta musiksmak! ;)

Mina nästkommande gissningar var annars Amin Jensen och sen som sista utväg Jenny Jenssen.

Men vilken poesi alltså...
Jag blir tårögd! Tack! :)

 
At 10:27 em, Anonymous Anonym said...

Vilka fantastiska poetiska kunskaper du besitter Simon, det visste jag inte! Du är ju nästan i klass med Emil Jensen;)

 
At 10:52 em, Blogger Sajmon said...

Jag tror nog att jag inte gillat honom för det känns lite som att han är en sån som många tjejer gillar för hans ideologiska åsikter. Kanske nåt sånt, har inte tänkt igenom det helt noga.

Tyvärr så kan jag bara skriva dikter genom nödrim, men kul att det uppskattades :)

 
At 12:10 fm, Blogger lisa said...

åh simon! jag har aldrig läst en dikt som beskriver guzz så klockrent.

ser fram emot en tävling jag kan vinna, så jag äntligen kan få veta vem jag är genom ett nytt epos från din hand.

 
At 11:37 em, Blogger Sajmon said...

Förlåt Lisa, men jag missade din kommentar här. Brukar vara hyfsad på att kolla gamla kommentarer tycker jag, men den här fösvann i mängden. Skrev inte jag en kortare dikt om dig för nåt år sen?

Det kanske blir någon mer tävling i framtiden, det kändes ju helt klart som en lyckad grej :)

 
At 3:39 em, Blogger lisa said...

nja, inte vad jag minns. crille o martin skrev däremot en om mig när jag fyllde 21 som jag önskar att jag inte mindes... :)

 

Skicka en kommentar

<< Home