söndag, oktober 05, 2008

Vem är jag?

Ibland får man beskrivningar av sig själv. Inte särskilt ofta, men det händer.

97. Simon Andersson: Nära vän till BP. Spelar gärna fotboll, tv-spel eller gitarr. Även mästare på singstar.

Ska vi analysera lite?

97.
Inte så mycket att säga om det. Gällande nummer så har jag inte så många favoriter bland de udda talen, förutom möjligtvis 13. Men järn-sjuan var alltid en favorit när jag spelade golf. Och järn är ju det nionde grundämnet i periodiska systemet, så det går in perfekt där.

Simon Andersson. Känns också passande i sammanhanget, även om alla telefonförsäljare som ringer till mig frågar efter Lars.

Nära vän till BP.
Tobbe är nog den som jag umgås mest med av allt folk i Hässleholm, ej räknat arbetskamrater. Men ibland känns det som att vi borde vara närmre än vad vi faktiskt är. Jag och Lärkan ses väl lika ofta privat som hon har varit och hälsat på Tobbe. Så hyfsat ofta måste jag säga.

Spelar gärna fotboll, tv-spel eller gitarr. Oj, oj, oj. Sjukt lång mening att analysera. Jo jag gillar att spela fotboll. Jag gillar inte att träna fotboll, men spela är skoj. Om det blir sådär 1-2 gånger i veckan och utan tvång. Förutom att man måste vara med eftersom det är match. Men ni fattar nog.

TV-spel. Kan ju säga att det kanske blivit mer datorspel på sistone, och det skyller jag på Tibia, det enda spelet som min dator inte kraschar av. Men jag köpte Fifa 09 i fredags, så det blir väl en liten comeback nu. Och det blev Mega Man 9 också, vilket känns bra för en retro-fanatiker som mig. Och spelhösten ser nice ut, Fallout 3, Fable 2 (?), Little Big Planet och säkert en drös till som jag inte kommer på nu.

Sen var det gitarren ja.. Ska jag vara ärlig så har jag bara rört den 1-2 gånger de senaste 3 månaderna. Jag räknar det som att jag är i en liten svacka gällande det. Men det kommer nog tillbaka i sinom tid. Kan tänka mig att det sammanfaller med Tibias bortgång.

Även mästare på singstar.
Ord och inga visor. Mästare. Så kan det gå.

4 Comments:

At 12:08 fm, Anonymous Anonym said...

Grymt skönt inlägg...
Tack för trevligt häng idag och godnatt!

 
At 3:38 em, Blogger lisa said...

det är väl just visor det är. eller?

tillägger också att jag väntar på dikten om mig, inte för att jag vunnit nån tävling, utan för att jag helt enkelt förtjänar det, för min dator är sönder o jag är sur.

 
At 6:26 em, Blogger Sajmon said...

Visor vet jag inte, men orden står där. Själv skulle jag aldrig kalla mig för det.


Citerar från min blogg, 9:e november 2006:

Det finns bara en som är så röd.
Kanske borta, men inte död.
Hinner ofta bara prata en stund,
för hon bor ju faktiskt i Lund.
Vi har inte setts på ett tag,
men kanske snart en dag.
Känns som om jag bara spånar en massa,
de flesta av de här rimmen är riktigt kassa.
Nej, nu ska jag inte med mer poesi stila,
dags att låta huvudet mot kudden vila.

 
At 9:44 em, Blogger lisa said...

sant. jag tar tillbaka allt. du är poesins mästare!
tack simon, den värmer fortfarande ett rött hjärta.

 

Skicka en kommentar

<< Home