torsdag, maj 18, 2006

Love taught me to cry

Inte så glad
Är det sant det dem säger? Vilka undrar du? Ingen aning, men samhället i stort verkar hyfsat eniga. Gråter verkligen män? Kanske om deras land vinner VM-guld. Kanske när de blir pappa för första gången. Troligtvis inte om de får ett ben kapat av en köttsåg.




Citat (ej rätt citerat men så gott det går från minnet):

-Kommer du ihåg senast du grät?
-Mm, det gör jag nog.
-Men då hände det senaste halvåret va? Killar gråter nästan aldrig, de är inte som tjejer.

Är det sant? Svara gärna, för jag vet inte. Jag tror inte det är så. Hur kan man undvika att känna saker? Hur kan man undvika att påverkas? Får man inte visa tecken på svaghet? Får inte utsidan spegla det som är på insidan?

Kanske jag skriver för mycket blaj. Kanske folk hellre läser fotbollsanalyser eller om att jag inte åkt tåg idag. Det är tanken som räknas, och jag har väldigt mycket tankar. Orkar inte räkna alla, men lika bra att skriva ner några av dem istället för att ni ska behöva läsa en självbiografi.


Simons hjärna:

"Om man har en hjärna så är det svårt att undvika att använda den."

"Varför bry sig om utsidan när insidan är så väldigt mycket mer intressant"

2 Comments:

At 10:47 em, Blogger sing your life said...

killar ska naturligtvis få gråta när de vill. det är manligt att visa svaghet på något vis. irriterande med folk som säger annat. visste du förresten att förr i tiden var det VIKTIGT att mannen grät offentligt?

 
At 11:06 em, Blogger Jenny said...

Killar gråter. Faktum. Och det är precis som det ska vara. Det är bara en myt att killar alltid fixar alla situationer utan gråt.

 

Skicka en kommentar

<< Home