söndag, maj 28, 2006

Vad menar du Bill?

Hade en dröm i natt. Ingen aning om den betyder nåt eller om den bara var lustig, men ska försöka återge den så gott som möjligt.

Allt börjar med att jag är på en föreläsning någonstans. Jag tror att det var bestämda platser, för jag hade ett ställe som jag skulle sitta på. Tänker er ungefär:

xxxxxxxxxJxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx

J:et är jag sittandes på första raden alltså.
När jag går mot min plats och ska sätta mig ner så ser jag att Bill Murray sitter två platser till höger om mig. Det är också han som ska tala (en sån sak man vet i drömmar).

Det hade inte börjat än, och folk höll fortfarande på att komma in och ta sina platser. Jag tänkte att jag lika kunde passa på att gå fram och prata med honom. Vi hälsar och sen frågar jag om han sett Life Aquatic och vad han tyckte om den. Sen börjar jag småskratta för mig själv när jag kommer på att det är han som spelar huvudrollen i den. Vi pratade om lite blandat som jag inte kommer ihåg, och vi pratar vi om Life Aquatic igen och om varför den är så bra, och vad det är som gör den rolig.

Kommer inte ihåg hans exakta ord, men innebörden var något sånt här:

- Det roliga är att deras ord inte stämmer med deras handlingar.

Efter detta så vaknade jag. Jag tror inte jag vågar mig på någon tolkning av den här drömmen, och den är nog inte helt exakt, men har återgett den så bra som möjligt. Skrev upp så mycket som möjligt lite efter att jag gått upp. För er som sett filmen så vet ni också att humorn i den inte ligger i vad Bill sa. Tror jag.

Ingenting i drömmen verkar vettigt egentligen, men det mest intressanta är nog vad Bill säger. Syftar det kanske på något annat? Ingen aning. Men en dröm var det, och jag kom ihåg den. Roligt för en som inte så ofta kommer ihåg vad han drömmer.

2 Comments:

At 12:03 fm, Blogger .gustav said...

Jag är avundsjuk! Inte varje dag man får träffa Bill Murray!

 
At 2:30 em, Blogger lisa said...

bara du som kan skratta åt dig sjlv t o m i dina drömmar.
filosofiskt simon, jag är imponerad. en sak som inte stämmer dock: det fanns ingen stol två stolar till höger om dig, där Bill skulle sitta...
i drömmar kan allt hända. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home