torsdag, augusti 31, 2006

Blandat

Hur lång tid ska det ta för svullnaden av en stukning att gå ner? Nu har det gått en vecka och det känns som om det inte hänt ett skit. Jag har match nästa vecka så det är dags att börja bli bra nu tycker jag.

Läste på om vad man ska göra om man stukar foten. Tryck är viktigt, att ha foten i högläge är också en del i det hela. Tiden är en stor faktor i det hela, framförallt de första 10-20 minuterna är avgörande för hur blödningen artar sig och hur lång läkningstiden blir. Alltså var det nog inte så smart att spela en match med stukad fot antar jag.


Egentligen så är det en bra sak att jag inte skriver så mycket numera, även om det är kul att plita ner lite tankar så betyder ju att om jag skriver mindre är att det inte är lika mkt som snurrar runt i huvudet hela tiden. Och det får nog räknas som en bra sak.