onsdag, september 20, 2006

Ikväll är det kväll

Idag så spelade de Damien Rice - The Blowers Daughter på radion. Det var också den första Damien-låten jag hörde, och det var på bio. Viss musik behöver man lyssna in för att uppskatta, den låten behövde några få sekunder för att övertyga mig om hur bra den var.

Sen var det ett rättså lustigt sammanträffande. Senare samma kväll visade de videon till den låten på MTV, och jag har aldrig någonsin, varken före eller efter det sett den gå på TV igen. Dröjde nog mindre än en vecka tills jag köpte skivan.

Vad finns det annars att säga om skivan? Jag är nog för seg i huvudet för tillfället, eller så har jag kollat för många olika klipp från livespelningar, men just nu känns det som att O är den bästa skivan någonsin.

God natt.


Nothing unusual, nothing's changed
Just a little older that's all