måndag, februari 26, 2007

Om Trysil

Jag kommer inte på en bra inledning till den här texten, så det får bli det här istället. I vilket fall, jag har varit iväg i Trysil den senaste veckan. Min första semester på nästan 4 år, vilket kändes väldigt välförtjänt.

Det blev inga nya skidkläder eller snowboardprylar inför resan, men det gick åt pengar till mp3-spelare och videokamera istället. Fast det behövs nog några nya grejer nästa gång, skorna kändes lite väl kalla kanske.

Får väl försöka skriva ner lite allmän info så ni får en liten överblick över det hela. En buss, 46 personer, mest Hässleholmare men också ett gäng från Simrishamn, de var nog en 10 stycken eller så. Lärde mig alla namnen också vilket jag trodde skulle vara ett omöjligt uppdrag. Ett trevligt gäng där man lärde känna vissa bättre än andra.

Trots min frånvaro på snowboardscenen så krävdes det inte mycket förrän man kom tillbaka i gamla takter. Det var inte särskilt många soliga dagar när vi var iväg, men vi hade iallafall tillräckligt med snö och kyla. Men dagen när det var -25 på morgonen så valde jag att stanna hemma från backen. Jag lyckades slå i huvudet andra dagen efter en misslyckad landning på ett hopp, känner fortfarande av det lite i nacken, men känns som om det snart gott över helt.

Känns väldigt svårt att komma på saker att säga när man sitter såhär framför datorn, det blir ofta att man istället berättar massa historier om det senare nån annan gång, samtidigt känns det som att det är svårt att se humorn i vissa saker om man inte var med.

Jag lyckades bli sjuk, fast först efteråt. Igår när jag vaknade var jag rättså seg, hade huvudvärk och sånt större delen av dagen. När jag sedan kom hem till föräldrana på eftermiddagen kunde jag konstatera att jag hade feber. Inte kul läge att ta ut en veckas semester för att därefter sjukskriva sig första dagen på jobbet efter ledigheten.

Får nog skriva lite mer en annan gång, blir nog lite bilder och kanske en film också om jag hittar en server att lägga upp den på.

Övrig info är att jag har ett inplanerat telefonsamtal i eftermiddag. Det är första gången jag har det sen jag bokade in en arbetsintervju i höstas.

2 Comments:

At 7:03 fm, Blogger Soulman said...

Gött att ni hade det bra! lite småskador tillhör nästan. det betyder bara att man gått över sim förmåga och det är ju bra :)

 
At 10:02 fm, Blogger Sajmon said...

Fast jag ramlade ca inte en gång när jag åkte, det var bara när jag hoppade.

 

Skicka en kommentar

<< Home