måndag, juli 09, 2007

Hemma

Nu är man alltså hemma från semestern. Har ingen ubermotivation för att skriva ett långt reseinlägg just nu, men det kommer säkert senare. Kan ju nämna att det fungerade på gränsen till godkänt för min del med det tyska språket, trots min något pinsamma miss med frasen "ein more cola". Hängde oftast med i vad folk sa till mig, och mina korta väldigt grammatiskt felaktiga meningar brukade ändå förstås. Men sen är det ju alltid bra att ha en expert med sig som fixar allting när man själv inte orkar anstränga sig :)

En kul grej var att när vi kollade väderprognoserna kvällen innan avresa så utlovades det regn, regn, ytterligare regn förutom vissa inslag av åska. Jag tror vi behövde använda paraply max 15 minuter trots att vi var ute nästan hela dagarna. Regnade det så råkade vi befinna oss i en affär eller på hotellrummet under den tiden, sen hade det slutat lagom till att vi skulle gå ut. Rättså nice kan man säga.

Märkte nu att det började bli lite text angående resan, var inte riktigt meningen. Anledningen till att jag tänkte vänta var att jag skulle fixa med bilderna först, behöver en knasig usb-sladd för att koppla in kameran, har två varianter hemma men inte den som passar ändå..

3 veckor kvar av semestern, inte helt fel.

2 Comments:

At 7:43 em, Anonymous Anonym said...

Vem/vilka var du iväg med?

 
At 9:27 em, Blogger Sajmon said...

Det var jag och Signe som var iväg.

 

Skicka en kommentar

<< Home