onsdag, november 14, 2007

Inga ödlor eller dinosaurier än

Det finns olika sätt att spendera sina onsdagskvällar. Med tanke på några hyfsat nyinförskaffade dokumentärer så måste man ju börja beta av högen. Den förra jag såg handlade om kometkollisioner. Tänkte då att jag kunde fortsätta det hela och kolla på "Last days of earth". Där listades de sju troligaste orsakerna till mänsklighetens undergång, deras händelseförlopp, och inom vilken tidsrymd de troligtvis kommer inträffa.

Kan inte säga att det hela kändes särskilt uppmuntrande. Fyra av grejerna som listades var på grund av oss människor, och de tre troligaste på listan hade alla (delvis) mänsklig grund. Kanske kan vara bra att veta.

Lite svårt att veta vad jag ska kolla härnäst. Troligtvis kommer jag vänta med Planet Earth till sist, så därför får det bli en serie i tre delar om min personliga favorit först. Galapagosöarna.