onsdag, december 19, 2007

Ska sova före 23

Idag vann jag en tävling. Så nu kommer jag få hemskickat två exemplar av Gears of War till PC. Det är ett datorspel om ni nu inte visste det. Tyvärr så har jag inte nyaste datorn, så kommer inte kunna spela det själv. Har nog inte riktigt tid det heller. Om du vet någon som är i större behov av det än mig så får du gärna höra av dig.

Annat som händer nu är att jag börjar få koll på vad jag ska köpa för julklappar till folk. Har inte köpt någon än, men vet inom vilket område jag ska leta. De sa på radion idag att det var fem dagar kvar till julafton. Jag trodde inte riktigt på dem. Det skulle betyda att det var bråttom med julklapparna nu, och det orkar jag inte tänka att det är. Skönt med november. Det förklarar varför det inte är någon snö ute heller.

Det var inte så länge sen jag skrev ett inlägg med rubriken "Räkna odds". Idag på radion så var temat för dagens Christer "Vad är oddsen för det", och handlade om udda sammanträffande. Som vanligt ett bra program. Imorgon blir det relationsråd direkt efter jultalriken på jobbet, då vet man att eftermiddagen går lite snabbare.

Har inte så mycket att skriva känner jag, men tänkte jag kunde nämna förra årets julmail som jag skickade ut. Fick inte ett enda svar på det, frågade Dale om det, men han hade bara sett det som ännu ett kedjemail. Visst, jag skickade samma mail till ett gäng med personer, men jag hade faktiskt gjort det helt själv. Jag döpte det till och med till Re: Julkort eller så bara för att förvirra ytterligare. Vill inte verka alltför kinkig och framstå som sådan jag är, men jag har faktiskt ofta en idé bakom saker som jag gör. Det där mailet var faktiskt, även om inte någon nu lyckades förstå det, en liten tyst kritik mot julfirandet och alla kontakter som man så fint håller igång med ännu ett intetsägande julkort där det troligtvis står samma sak som man skickat till 20 andra. Fick inte riktigt fram det budskapet den gången, och just nu känner jag att jag inte vill vara jobbigt cynisk av mig, så ska släppa det nu. Men god jul på er allesammans!