måndag, januari 07, 2008

Band of Horses - Is there a ghost

Jag vet inte exakt vad det är med den här låten. En sån låt jag gillade första gången jag hörde den på radion, inte många låtar som är sådana. Vet inte om jag fattar texten heller, som för den delen är väldigt repetativ också. Det är bara 3 olika rader som upprepas. Men det är nåt med låten ändå, kan inte riktigt greppa det. Idag när de spelade den så fick jag rysningar längs med hela ryggraden.

När man hör musik, ser film eller vad det nu är så är det inte alltid man förstår saker. En av mina sämre egenskaper är att jag då alltid ska ta reda på vad det hela betyder. Och det kanske inte är helt fel i sig, men det gör att man inte ger möjlighet åt sig själv att göra sin egen tolkning. Det måste inte alltid finnas en "rätt" lösning på klurigheter. Jag gör nog världen lite enklare än vad den är ibland. Ofta säkert svårare också, det är svårt att hitta en bra balans. Men i vilket fall, här kommer låten. Och jag tror nästan att jag har en egen tolkning nu också.