torsdag, december 20, 2007

Me, myself & Simon

Ibland känns det som att framtiden aldrig riktigt varit min grej. Men det tippar inte över åt andra hållet heller, jag lever inte i det förgångna. Problemet är att jag kan känna mig lite för kortsiktig ibland. Morgondagen brukar jag ha hyfsad koll på, kanske inte allt men det mesta. Saker bortom det brukar jag inte tänka särskilt mycket kring.

Är heller ingen kalendermänniska, vilket gör att jag behöver rutiner. Återkommande saker är lättare att komma ihåg att göra, saker som inte görs så ofta glöms lättare bort. Hade en kalender ett tag på högskolan. Kändes inte så lönt när det enda man gjorde var att riva av hörnen med så där 2 månaders mellanrum. Där är ytterligare en anledning till att jag inte skickar några julkort. Det är inte för att jag är en väldigt ond person, men jag har faktiskt inga adresser. Inte en enda kan jag ärligt säga. Känns som om min värld är väldigt egocentrerad. Jag har koll på mig själv, men inte särskilt mycket annat. Känns ju inte helt bra.