tisdag, mars 04, 2008

Orka

Har haft en intern elutbildning på jobbet de senaste fem veckorna och idag var det dags för slutprov för att se om vi verkligen lärt oss något. Har inte varit särskilt svår utbildning, det jag pluggat utanför lektionerna är några raster igår och idag.

Provet kändes hyfsat lätt, 39 stycken flervalsfrågor. Proven rättades direkt och när jag fick tillbaka det så såg jag att jag hade alla rätt. Han som höll i utbildningen sa sen när vi gick igenom provet att där var en som hade alla rätt. Det kom då fram att det var jag utan att jag själv nämde det. Den som jobbar på min avdelning som också går utbildningen påpekade då att det i framtiden inte längre accepterades några misstag från mig eftersom jag hade klarat provet felfritt. Och alla skrattade gott.

Men tänk om jag gett igen med samma medel? Personen i fråga var nog den som hade sämst av alla på provet. Och då är det den som arbetet längst på min avdelning. Ska jag kontra med att den borde ägna sig åt lite lättare arbetsuppgifter? Eller kanske fundera på avsked? Är det så farligt att någon ska få känna sig duktig en liten stund? Måste man vara kvick på att trycka ner alla som sticker upp till sin egen nivå? Ibland blir trött på vissa..

3 Comments:

At 6:33 em, Blogger Idschen said...

han är nog bar knäckt över att inse att du är mycket klipskare än han som varit där så många år, så för att täcka över sitt eget misslyckande valde han att skämta med din välgång..surt men ta inte till idg, du var bäst helt enkelt ;)

 
At 9:32 em, Blogger Soulman said...

det luktar skryt light ;) nej men du, gött jobbat! det är bara att njuta av smartheten.

 
At 9:05 fm, Anonymous Anonym said...

håller med ida. tänkte skriva ngt liknande, men behövs ju ej när hon e före

 

Skicka en kommentar

<< Home