onsdag, oktober 15, 2008

Bryta ner

Man hinner tänka hyfsat många tankar under en arbetsdag. Mestadels går jag runt med hörselkåpor och lyssnar på radio. Ok, jag jobbar också samtidigt, så ni inte missförstår det hela. Men jag kan mitt arbete hyfsat bra nu, och mycket går på rutin. Så det blir en hel del tankar. Ofta kanske det är 2-3 ämnen som mestadels cirkulerar under en dag. Kanske därför jag inte ligger och grubblar så mycket om nätterna istället för att sova numera. Hinner tänka igenom det mesta om dagen istället. Men gött att inte behöva 1-2 timmar för att somna.

Ett av de lite mer udda ämnena som snurrade i huvudet idag var ljudisolering. Känns som en sån sak som det nog inte kommer funderas på något mer. Men sen finns det andra saker som återkommer hyfsat ofta. Ibland försvinner de när man väl gör något åt det hela, eller så förmultnar det väldigt långsamt till den dag då man skiter ut det.