måndag, februari 09, 2009

No I don't know you any more

Ok, det är lite snålt med kreativa inlägg från mig för tillfället. Men så går det ibland. Sälen-resa är inplanerad. Så det blir lite åkande och choklad-drickande det här året också. Bör ju inte gå helt fel.

Annars är det lite så det känns nu. Kanske inte helt konkret, men en gnagande känsla. Även om det argumentet aldrig fungerat särskilt bra på mig. Ibland lyckas jag vara analyserande och objektiv, men det är svårt när det gäller mig själv. Då ska det alltid läggas in massor av fåniga känslor. Förnuft och reson slängs åt sidan som en trasig strumpa. Andras problem går inte att applicera på mig, eftersom det så klart är "helt (tänk att det uttalas med två "e") olikt" det som jag är med om.

Alla är likadana. Det du upplever är samma grej som alla andra har kännt och kommer att uppleva. Och det är inte tänkt som ett deppigt uttalande som säger att vi inte har något att leva för. Men vi kommer alla hamna i liknande situationer. Gällande framtidsoro. Kärleksbekymmer. De vanliga sakerna helt enkelt.

Ett citat angående kärlek. Jag kan det inte helt utantill, och jag vet inte vem som sagt. Visst, jag har ett helt internet att tillgå, men orka. Och det speglar väl hyfsat min syn på det hela.

*Edit*. Började skriva ner det hela, men ångrade mig ändå till slut och tog goggles till hjälp. Så nu snor jag någon annans text. Det var lite längre än vad jag hade för mig. Hade inte läst hela grejen förr tror jag, bara första två raderna eller så.


För mig finns det inget som heter olycklig kärlek, för kärleken kan aldrig vara något negativt, kärleken kan aldrig vara något fel.

Kärlek i sin renaste form är det vackraste som finns, kärleken är det som får oss att bli bättre människor, kärlek är det som får oss att gå ur oss själva för att få någon annan att må bra.
Kärleken är det yttersta beviset på hur underbar en annan människa är.

Det är aldrig kärleken som gör ont, det som gör ont är våra egoistiska tankar och känslor.
Det är när vi sätter villkor på kärleken som det gör ont.
Jag älskar dig - det är något vackert och fint, det innebär att du är för mig betydelsefull och underbar.
Däri finns inga villkor, jag älskar dig, rent och enkelt.

Det är när jag säger att jag älskar dig och du MÅSTE älska mig tillbaka som det börjar göra ont, det är när villkoren kommer in som det gör ont. För om jag älskar dig men du inte älskar mig tillbaks så rasar hela min värld ihop, det gör så ont.
Men för mig är det inte längre kärlek, för kärleken vill alltid att den jag älskar ska vara så lycklig som det bara går.

Men hela mitt ego skriker att älska mig, det är mig du vill ha, det är mig du ska vara tillsammans med, och det gör så ont när egot får se sig som förlorare.
Det gör ont när hjärtat och egot bråkar, för hjärtat vill bara gott, hjärtat vill bara väl.
Hjärtat vill att alla ska vara lyckliga.

Egot däremot vill att jag ska vara lycklig, egot bryr sig bara om sig själv och vad man själv kan få. Kan inte egot få dig så skiter vi i hjärtat som säger att andras lycka är lika viktigt.

Jag älskar dig och jag vill att du ska bli lycklig, det är vad mitt hjärta säger.
Jag älskar dig och jag vill att du ska älska mig, det är vad mitt ego säger.

Och ibland är det svårt att lyssna på sitt hjärta när egot får hela kroppen att värka och ögonen att tåras av smärta.

Hämtat från Åsas blogg.

3 Comments:

At 10:32 fm, Blogger Soulman said...

Ojojoj.. mycket kärlek där.

 
At 8:34 em, Blogger Sajmon said...

Men det var en rättså bra text jag klippte in va? För mig är det en klockren beskrivning av kärleken och eventuella kärleksproblem som folk har.

 
At 8:45 em, Anonymous Anonym said...

Jag har varit inne här 3 ggr innan jag orkade läsa hela, men den var väldigt fin

 

Skicka en kommentar

<< Home