söndag, februari 01, 2009

Somethings are through whatever you like

Det har varit en hel del funderingar de senaste veckorna. Först var det funderingar kring ny lägenhet. Det förbyttes i tankar om hus. Och den här veckan har det istället blivit tankar om jag kommer ha ett jobb att gå till eller ej. Så det har varit en del saker som cirkulerat i huvudet. Men vet du vad? Det är faktiskt inte särskilt jobbigt på sätt och vis. Gällande ny bostad så är det mestadels upplyftande med tanken om att skaffa nytt, att göra något nytt. Och gällande jobbet så hade det inte varit världens sämsta grej att gå hemma 3 månader med full lön. Visst, efter det hade man väl varit stekt, men ändå. Jag började fundera på vad jag skulle göra med all min lediga tid. Personligen funderade på om jag skulle ta en långsemester isåfall lite närmare sommaren. Skåneleden fanns i mina tankar. De olika lederna är totalt 100 mil långa. Då hade man kunnat sysselsätta sig ett bra tag. Ryggsäck, tält och ett par bra skor. Och mängder med strumpor. Plus fickpengar. Sen hade man fått se hur det skulle gå. Hade säkert varit helt ok. Någon som är med på att vandra 1-2 veckor i Skåne i sommar? Man kan ha med sig gevär och skjuta björnar och sånt, behöver inte ens packa mat alltså.

Det började med funderingar va? Du har väl också nåt som du funderar på? Det har väl de flesta som oftast. Och det är inte så illa faktiskt. Beroende på vad man tänker på. För mig så är jag rättså nöjd med mina "problem", känns som att de har mycket enklare lösningar än andra saker som jag tänkt på. Och det bästa är att dem rör mig själv och att jag slipper lägga in någon annan särskilt mycket i mina beräkningar. Helt klart mycket enklare.

When you leave
Don't wake me up
Just to see how you say goodbye

Oh yeah, I hate this bridge,
I hate to walk on it,
I hate the bridge and the things it makes me think of.

5 Comments:

At 8:47 fm, Anonymous Anonym said...

jag kan va med och vandra. men inte i två veckor, kanske en helg. mamma har köpt en bok men skånes kustvandring där är jättemånga fina leder som jag hade kunnat tänka mig att gå

 
At 8:50 fm, Anonymous Anonym said...

Jag skjuter gärna ett par björnar, smyga in på skånes djurpark?

 
At 10:15 em, Blogger Sajmon said...

Linda, långhelg då? Fyra dagar kanske? 3 tältnätter? Det räcker för att man ska vara mör efteråt förhoppningsvis :)

 
At 8:28 fm, Anonymous Anonym said...

Jag hatar tält, jag har lite skräck mot det. Men om det är fint väder så kanske.. vi kan ju se till sommaren

 
At 12:17 fm, Blogger .gustav said...

Tält rules.

 

Skicka en kommentar

<< Home