torsdag, mars 05, 2009

2 timmar av mitt liv

Jaha, då har jag för andra gången det här året deltagit i en fotbollsträning. Den här kan räknas som lite mer riktig än den föra, med tanke på att vi var 6-7 pers den gången och nästan 25 nu.

Sammanfattning? Blev minst lika trött som jag trodde att jag skulle bli. Efter den lätta uppvärmingen så kändes det som att det räckte för mig. Turligt nog så blev det lite övningar där man fick några sekunders vila lite då och då efter det. Fick spela i smålag med två juniorer och en före detta spelare eller nåt sånt. Men tyckte nog jag skötte mig hyfsat trots allt, gjorde ett par mål på övningarna vi hade. Blev nästan lite småmaskande för min del i slutet av träningen, men skyller det på kramp i vänstra vaden. Kändes som att hela kroppen var helt död. 2 timmars fotbollsträning är snäppet jobbigare än 2 timmar om söndagarna. Så nu när jag gått här hemma efteråt så har jag mest gått och tyckt lite synd om mig själv eftersom jag har ont lite varstans. Det är kanske bland det bästa med att träna, man känner att man gjort nåt, sen kan man gå och småklaga lite över hur ont man har eftersom man har tränat så hårt. Eller, hårt sett till vilken form man är i.

Jag lyckades också få en armbåge i skallen ca 4 cm från tinningen. Blev lite smått knockad men det gjorde inte särskilt ont, mer att det kändes som att det skakade till i huvudet. Sånt har man inte saknat. I korpen är folk lite snällare i höjddueller.

Men allt som allt måste jag säga att jag tyckte det var väldigt roligt. Jag behöver "tvingas" till att träna riktigt. Det var nära att jag ställde in att följa med, men när jag väl var där så ångrade jag inte det ett dugg. Men när man är hemma så blir det lätt att en lugn kväll i soffan framför TVn verkar roligare än att pina sin kropp så mycket det går.

Det här med att jaga bollar, fotbollsointresserades största frågetecken om varför det kan vara så roligt att spela fotboll. Men det är något speciellt med att jaga den där bollen. Och det är bollen som gör att jag kan hämta ut den där "orken" som jag inte har. Om man är så trött så man knappt kan stå och du får den där långbollen att springa på, då blir det alltid att man maxar. Och sen är man ännu tröttare.. Det brukar finnas reserver att plocka av, visst, de kan också ta slut, men troligtvis så har du mångt mycket mer än du tror.

Bra grejer.
Göra tre mål på övningar.
Ta en lång löpduell för att vinna ett inkast(!).
Bidra med ett hyfsat passningsspel, tror inte det var jättemånga bollar jag slog bort.

Dåliga grejer.
Kramp.
Armbåge i huvudet.
Slå några på tok för klena passningar.
Skjuta två skott höögt över.
Inte orka.

1 Comments:

At 12:11 fm, Blogger daniel said...

se till att skaffa linser så kör vi igen på torsdag!

 

Skicka en kommentar

<< Home