söndag, februari 22, 2009

Poker. Pocker. Ocker.

Åkte nyss ut ur en pokerturnering. 449 deltagare, jag slutade på 4:e plats vilket jag är mycket nöjd med. Länge sedan det gick så bra i en så pass stor turnering. Min femma som jag satsade resulterade i en vinst på 160 kronor. Hade inte varit helt fel att få samma utdelning på en tusenlapp. Procent-mässigt då alltså.

Man börjar med 5000 marker och två timmar så har man plötsligt 500 000 framför sig. Det är lite skillnad. På att slänga in 20 i blinds eller 80 000. Men det är bara siffror. Hade jag suttit med såna pengar framför mig så hade jag varit nervös som en sufflé. Det är gött att spela framför datorn. Man kan skrika och ha sig lite hur som helst, hade det varit live så hade nog dessa signaler kunnat ses hyfsat lätt av motståndet. Nu har det bara att gå efter hur lång tid jag tar på mig, vilket inte ger särskilt mycket.

Poker är skoj lite då och då. Inte för ofta, och bara när man känner för det. Fattar inte folk som försörjer sig på det, man hade fått spendera hela dagarna framför datorn. Ungefär som att spela WoW då alltså. Eller att tvingas vara på en arbetsplats i nio timmar. Ser inte jättestora skillnader i frihet. Men det är nog bara jag.