lördag, augusti 29, 2009

Nostalgi

En bifogad fil i ett mail från 2003. När jag och en klasskamrat försökte samla ihop bra citat under en programmeringslektion. Dokumentet i orginal-form:

Citat från en programmeringslektion på HTS


+ Det funkade innan uppdateringen.

+ Det glömde jag, men det ska jag snart implementera i makrot.

+ Jag sa inte att det funkade, jag sa att jag inte hade lagt in det i kommandot (modulen).

+ Vad ska jag göra nu, inget internet.

+ En variabel kan heta vad som helst.

+ Det kan nog ha nått med det att göra.

+ Det verkar som om det inte funkar.

+ Jag tänkte ändra det.

+ Varför gillar inte kommunister att programmera i java?
-De gillar inte att dela in i klasser.

+ I ett kommersiellt projekt hade man aldrig gjort så här.

+ …Det stod inte händelseprocess efter uppdateringen…

+ Jag misstänker att alltför många bygger in alltför avancerad funktionalitet.

+ Man bläddrar på bläddringspilarna.

+ Det kunde jag visserligen ångrat.

+ Internet är ju programmerat.

+ Det kommer ändå inte att funka. Det funkar inte så stabilt.

+ Man ska inte kunna skapa en person.

+ Det ska vara som en svart låda, inget kommer in, inget kommer ut.

+ Där kör man på högsta nivån när man ska tänka i tio minuter.

+ Suveränt.

+ Vad är detta för nånting?

+ Varför funkar detta?

1 Comments:

At 12:58 em, Anonymous emil said...

har en bra också, jispa sa det någon gång på en labb.

"asså, vårt enda problem är att det inte fungerar"

 

Skicka en kommentar

<< Home