fredag, maj 19, 2006

Lunarstorm (inget nytt för vissa)

Har varit med här sedan jag gick i ettan på gymnasiet. Tror det är över fem år nu alltså. Man har snackat med lite folk här. Man har folk på listan så man har kontakt med dem även om man ändå aldrig skickar gb-inlägg till dem. Man måste sätta folk under kategorin under Vänner även om man hade viljat ha dem någon helt annanstans.

Det är lite beroendeframkallande. Folk läser i varandras gb. Varandras dagböcker (bloggar). Håller koll på varandra. Oooh, hon pratar mkt med honom, intressant. Jaså, de gjorde det igår. Men de ringde inte mig, nu blir jag kinkig. Den personen verkar inte må så bra, intressant att veta även om jag inte kommer göra något för att hjälpa. Folk raderar allt i sina gb's för att ingen ska kunna spåra personens kontakter.

Jag säger inte att jag är bättre eller att jag inte gör vissa av dem sakerna. Och däri är problemet tror jag också. Men jag vill inte veta vad du gjorde i helgen genom att ha läst i din gästbok eller liknande. Är det inte roligare att prata med folk på riktigt istället för att stå bakom ryggen och tjuvlyssna?

Har skrivit vissa saker i min dagbok här som ingen har läst. kan lova att dem tagit många timmar att få ihop. Vissa saker som hade varit kul att ha kvar, för att påminna sig själv. För att kunna se tillbaka. Men ibland kanske det är bättre att lägga saker bakom sig istället?

Enda anledningen man haft att vara kvar den senaste tiden har varit för att läsa andras bloggar. Tycker det är intressant och vissa skriver bra. Tror nog jag överlever utan dem skulle jag tippa på. Men jag gillar fortfarande att skriva, så det kommer jag inte sluta med. Dock blir det på en separat sida, nämligen

http://foophysics.blogspot.com/

Tror nog det kommer bli hyfsat bra med tiden, får se. Om du satsar på att bli regelbunden besökare av min blogg så kommentera gärna lite då och då så man vet att det finns liv därute på internet.

Bajs på er.