tisdag, december 16, 2008

Det här tog bara halva min kväll

Fick visst en extraskjuts av besökare idag. Ett hel folkhop som hittat hit genom att söka på earthquake tillsammans med Sverige, Skåne eller dagens datum. Jag hade nog ute info före aftonbladet. Så snart kanske jag kan räknas in i klubben av pajasjournalister?

Idag spelades Man In the Mirror i radion. Är det möjligtvis Michael Jacksons bästa låt? Tål att tänkas på.

Har tre dagar kvar på jobbet innan ledigheten börjar. Två och en halv veckas ledighet, där det kanske blir att jag ska hoppa in under två dagar. Har inte fått besked om hur det blir, får det förhoppningsvis så snart som möjligt. Hade varit gött att ha lite mer än en halv helsemester så här mitt i vintern. Lite som en halvtidsvila.

Kan väl lägga in en till efterlysning. Ingen som är sugen på att dra till Österrike kring påsk eller så? Hade inte varit fel med en veckas snowboardåkande den här vintern också.

Jag har nog trott att jag varit hyfsat smart. Gällande att se spirande relationer och sånt. Men ju mer jag tänker tillbaka så kommer jag på att jag verkligen har noll koll. Vet inte varför. Är jag inte tillräckligt nyfiken eller är jag kanske för naiv gällande sånt? Kanske är jag bara för trög? Men gällande det hyfsat nygifta paret t ex. Jag hade verkligen noll koll på det fastän det "borde" varit hur tydligt som helst om man ser till vissa tillfällen. Men jag tänkte inte ens tanken. Kanske det är därför jag själv alltid är så övertydlig när jag själv är i sådana situationer? För att jag annars inte kommer ha ett dugg koll på läget. Men en positiv är att jag slipper många av missförstånden som andra får kämpa mycket med.

Men ibland känner jag mig hyfsat misstänksam, kanske på gränsen till konspiratorisk. Och det känns inte som en klockren egenskap. Det gör att man lättare kan misstro folk. Och det är absolut inte bra. Kanske att jag kan skylla på internet, denna plats där ingen riktigt är att lita på. Men man brukar inte släppa undan så lätt. Men jag kan ibland lägga några sekunder på att fundera på folks intentioner. Ska se över om det är något jag borde lägga av med, men just nu är det inget som jag lagt åt sidan. Så när det gäller en speciell fråga så har jag brukat fundera lite extra på sistone. Men svaret från mig är fortfarande detsamma. Frihet i en liten ask. Ibland kan det vara fint att byta upp sig till skokartong.