måndag, december 15, 2008

Jul rimmar på hjul

Nu har Musikhjälpen dragit igång. Tycker det är helt ok att lyssna på, men har tyvärr inte varit med och skänkt något än. Ska försöka vara en god medborgare och hjälpa till att bidra imorgon. Får se om jag lyckas sköta mig eller ej.

Så nu under den här veckan så är det bara önskelåtar som spelas hela tiden. Känns som att det verkligen kan dyka upp vad som helst. Allt är långt ifrån bra, men ibland kommer det låtar som lyfter hela dagen. Låtar som man kanske hört många gånger hemma kan bli så väldigt mycket bättre när man får höra dem på radio. Idag så kom t ex High & Dry som jag aldrig lyckats fastna för riktigt tidigare, men sen idag när den spelades på radion så kändes det helt plötsligt som världens bästa låt. Kanske det bara var just dem 3 minuter den var det, men det kan räcka långt ibland.

Sov två timmar tidigare under kvällen, så ska bli intressant att se hur det går att somna nu när det är läggdags på riktigt. Det brukar inte gå helt bra. Sov för lite i helgen, sånt är aldrig bra. Särskilt om helgen vanligtvis är sömn-peaken för veckan.

Viktigaste grejerna på schemat. Storstädning av lägenhet och inköp av julklappar. Har hyfsat klart vad som ska köpas, men det gäller att få det gjort. Känns som att jag alltid börjar som tidigast en vecka i förväg, helt klart en grej jag behöver förbättra.

Jaja, kom på en liten minigrej att göra inför helgen. Kanske inte blir jättebra, men som sämst blir det småskoj. Det brukar räcka en bit på vägen.