söndag, januari 04, 2009

Familj, folk och vänner

Om jag är bra på att lära nytt folk? Egentligen så är jag väl inte helt kass, men problemet är väl att jag inte sätter mig i situationer där det finns många främlingar. Så då blir det inte så många.

Snittar kanske att lära känna och börja umgås med en person om året eller så. Och då kan jag inte räkna alla år. Hur många vänner som jag lärt känna via skola, lumpen och arbete? Just nu så är jag uppe i noll personer från den typen som jag umgås med på fritiden. Det kanske är väldigt nära att klassas som någon form av störning. Det måste lätt kvala in på avvikande beteende-listan.

Men kan det inte räcka att hitta en ny lite då och då? Så länge man håller ett hyfsat fast grepp om de man har sedan tidigare?

Kan slänga in ett tack till de som varit gäster hos mig de senaste dagarna. Hoppas ni haft en trevlig stund. Kan ta in ett extra tack till de som stannade längst den gångna kvällen, alltid kul att sitta ner och prata med er båda.

Imorgon blir det lite tittande för min del.

Som ett extra frågande ps. Är musik det bästa som människan skapat?

2 Comments:

At 1:10 fm, Blogger .gustav said...

Ett stort tack själv för ett mycket trevligt firande!
Kul att vara med och hylla dig lite.

Angånde ditt frågande ps så; Ja, det kan nog mycket väl vara så...

 
At 10:07 fm, Blogger Idschen said...

Vi som tackar, det är alltid roligt med dig Simon! :)

 

Skicka en kommentar

<< Home