onsdag, december 17, 2008

Luuk

Det känns bra att veta att man fortfarande är samma person som förr. Skjuter fortfarande allting på framtiden vilket gör att jag aldrig får något gjort förrän det är för sent. Därför jag inte får något gjort om vardagkvällarna, så det blir väl till att panikgöra massa saker i helgen. Eller om jag möjligtvis får för mig att jag ska hinna med det nästa vecka. Sånt vet man aldrig.

Kommer ihåg första tentan på högskolan. Tänkte att jag skulle börja plugga en vecka i förväg. Det blev att jag tog det seriöst dagen innan. Och det gick väldigt bra på tentan, en av mina bästa tentor. Men till nästa tenta så tänkte jag att det räckte ju bra med att börja plugga dagen innan. Så då satte jag mig ner på riktigt med böckerna någon gång sent på eftermiddagen dagen före. Jag klarade tentan, men det var sjukligt tight. Jag har aldrig varit bra på det här med marginaler. Men sen så är det inget som gör mig så bra som en smula press och stress. När läget är lugnt så ligger jag lågt. Lok står när de andra faller.