måndag, mars 23, 2009

I will be chasing a starlight

Jaha, då var fotbollen avklarad för den här veckan. Blev en hyfsad helg trots allt. Som vanligt blev söndagen i fotbollens tecken rent allmänt sett. Gött att se Liverpool krossa Aston Villa med 3-1. Gerrard och Torres är som vanligt ostoppbara.

Jobb imorgon igen. Varför bli tvingad att gå upp så tidigt efter att ha spelat fotboll kvällen före? Det känns inte logiskt för mig. Och jag gillar logiskt. Logiskt är min grej. Mycket enklare än allt det där andra som kan vara så svårt att förstå.

Det har blivit en viss rörelse för min del det senaste halvåret eller vad man nu ska räkna det som. Har ingen aning om vad andra tycker om den positionen jag spelar på nu faktiskt, folk håller sig oftast på sin kant. Och det är faktiskt en av mina styrkor gällande fotboll. Hålla sin position. Vilket nog gör mig till en hyfsat tråkig spelare. Men jag är den som skriker på folk om de är på fel ställe. Kanske hör ihop med den där logiken igen.