torsdag, mars 19, 2009

I need som fine wine

Skippade inlägget jag hade skrivit. Kändes bara extremt tråkigt. Ett sånt där jag hade några få korta stycken om olika trista grejer som ändå ingen är intresserad. Men vad gillar folk att läsa om? Ok, det kanske är upp till mig själv att komma på. Jag tänker inte starta en modéblogg, och det går inte att helt styras av efterfrågan. Men det känns på gränsen till värdelöst att komma med olika tips eftersom det resulterar i noll respons. Dikter känns lite mer populärt, kanske för att en läsare hamnar i centrum. Och det pajar hela ego-grejen med att ha blogg.. Svårt läge.

Politisk blogg? Känner att jag börjat tycka mer och mer, men det är inte alltid mina idéer har den mest stabila av grunder. Och jag hatar att få kritik. Ibland är det ångest inför att läsa svar på vissa inlägg. Är det riktigt illa får man avvakta några timmar med att läsa det, men till slut måste det tas tag i. Ofta är det inte själva debatten jag har något emot, det är nog mer en rädsla av att man ska bli hatad för att man skrivit fel saker. Det är svårt att avgöra till vilken grad folk tar åt sig av vad man skriver.

Sådär, nu skämtade jag allt till det lite grann. Får se om det uppskattas. Hej hå!