söndag, mars 08, 2009

Harsh words

Om jag har hunnit med att lyssna något på Loney Dear? Kan ju säga att han inte var den som jag lyssnat mest på via Spotify tidigare, men nu leder han med ca 100 spelningars marginal. Men det har varit mycket bakgrundslyssnande, så det har inte skett någon särskild textanalys eller ens försök till att skriva ner texterna. Får hoppas att den biten är med när man sen köper skivan. Tar lite tid om man ska sitta här hemma och gissa sig fram om vad låtarna egentligen handlar om.

Men rent allmänt sådär så känns den snäppet lugnare och vemodigare än tidigare. Visst, han skrev väl inte de gladaste låtarna tidigare heller, men I am John är trots allt hyfsat fartfylld. När jag väl får tag på texterna så tror jag nog att jag har matrial till ett helt gäng med rubriker i framtiden. Känns tryggt.

Är lite besviken på helgen. Men det är pga mina egna beslut, blev lite väl mycket tid att sitta ensam här hemma. Visst, det är också skönt att ta det lugnt, men även jag kan bli lite trött på TVn och datorn som sällskap.