måndag, april 06, 2009

Why can't we just play the other game?

Ok, hoppas nu verkligen att jag tolkat det hela rätt nu. Men Emil, grattis till att du skaffat flickvän! Roligt att höra!

Men lite sådär angående prat. Det kommer alltid existera. I alla sammanhang, var man än är. Och alla är del i det, troligtvis även du själv. Visst, man behöver inte hänge sig åt skitsnack, men folk pratar. Och folk har Facebook, hur många håller inte koll på andra via den sidan? Det är samma sak, bara det att du slipper avslöja din nyfikenhet för någon. Det man kan bestämma själv över är sina egna ord. Vad man vill berätta om sig själv.

Blogg är ju en grej till exempel. Ibland får man inte någon respons här på bloggen, men då kan istället någon komma direkt och fråga mig, via msn, sms eller "irl" om det. Men det blir ändå upp till mig vad jag ska säga sen. Kanske var det jag skrev här allt jag hade att säga, resten väljer jag att hålla för mig själv. Klart att folk kommer spekulera. Om nu någon bryr sig. Om ingen skulle bry sig så skulle väl det vara värre? Och har man blogg så är väl det ofta ett tecken på att man vill att folk ska bry sig? Bara det att man inte alltid får välja vad andra ska bry sig om.

4 Comments:

At 1:23 fm, Blogger Unknown said...

hehe. Han har då ingen flickvän. Kul misstanke efter att ha läst hans blogg iaf.

 
At 7:12 fm, Blogger Unknown said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
At 7:13 fm, Anonymous Emil said...

Tack Simon!

 
At 7:31 fm, Anonymous Emil said...

Det känns mycket bättre nu, äntligen någon som förstår :)

 

Skicka en kommentar

<< Home