lördag, maj 09, 2009

Anyone Else But You

Jag vet att jag är sen. Kanske 2-3 år sen, vad vet jag. Men det spelar mindre roll, det vikta är att, inte om. Det blev aldrig att jag såg den på bio, och jag hyrde den aldrig. Det där med att hyra film och se själv är inte något som jag gör särskilt ofta. Men ikväll gick filmen på C+, så varför inte passa på? Så nu är Juno struken från listan av filmer som jag länge tänkt se utan att det blivit av.

Jag har nog hyfsat lätt för att smälta in i fantasivärldar. Om det är att läsa böcker, se filmer, spela spel. Jag kommer ihåg när jag var liten och läste serietidningar ibland hemma hos kompisar. Sen helt plötsligt så tittade jag upp ur tidningen och märkte att alla andra hade gått iväg. Insjunken i Kalles värld så märkte jag inte när tre relativt högljudda vänner gått iväg. Och det hände flera gånger, men sen började de skrika till högt varje gång de kände att jag inte lyssnade tillräckligt på dem.

Men den här kvällen som varit bestod av Juno. Vet inte riktigt vad man ska säga nu efteråt? Har du sett den? Då behöver jag väl inte säga så mycket. Inte sett den? Då tycker jag att du ska se till att se den. Helt klart en feel good-film med mycket humor och sköna karaktärer. En film man kan se igenom med ett leende på läpparna, även om det självklart måste vara med några sorgliga scener, annars hade det inte varit en feel good-film. De är som ärtor och morötter om jag nu ska citera en väldigt känd film som nog alla har sett, eller bör ha sett. Kan du komma på vilken? Angående ärtor och morötter alltså.

Det borde bli bio i helgen, eller kommande veckan. Både Star Trek och Järven går ju nu, och lite hobbynörd som man är så får man se till att sett dem. Verkligheten måste bestå.