tisdag, maj 19, 2009

My shit stinks much better than yours

Ok, nu är det officiellt. Jag är i väldigt dålig form. Känns som att det inte finns någon riktig fart och ork gällande fotbollen. Var det nåt man orkade förr så var det att följa med upp, men nu känns det mer tvärtom. Man orkar med löpningar för att tackla någon, men sen joggar man sakta uppåt istället för att vara beredd och fiska på en spelvänding. Men sen är jag något mer defensiv nu också. Lite som gamla forwards brukar bli, något mer släpande och får mer förlita sig på sin spelförståelse och att fördela bollar till spjutspetsarna.

Idag låg vi under med 2-0 i halvtid mot laget som förlorade en match på hela förra säsongen och även vann cupen. Trots detta lyckades vi vända och vinna med 4-2. Sjukt nice måste jag säga. Jag bidrog med att slå ett fint inlägg som gjorde att det var fritt att nicka in 1-2, och jag gav även en smörpassning som gav friläge och 3-2. Sen lyckades jag även med några småfula och inte särskilt fula tacklingar och glidtacklingar som förhindrade kontringar. Så godkänt även om det inte blev några mål. En annan bra grej är att vi har med en kille i laget som var skyttekung i IFK Hässleholm när de kvalade till Allsvenskan i början av 90-talet. Hans 2 mål och en assist var helt klart det som gjorde att vi lyckades ta poäng idag. Men man har de spelare man har, det är inget att be om ursäkt för.