söndag, maj 17, 2009

Så lever djuren

Har inte räknat jättenoga, men tror nog det är fem vändor nere på golfbanana som jag hittills hunnit med i år. Mer än vad jag spelat sammanlagt under de senaste fem åren eller nåt sånt. Går ändå helt ok, ligger ungefär på samma nivå som då, även om det inte känns helt stabilt alltid. Men perfekt fredagssysselsättning måste jag säga.

Det här med tips, någon som vet om det egentligen fungerar? Nej, inte stryktips, men att tipsa folk om saker. Eller det kanske inte finns några tips gällande just detta? Ok, där skojade jag nog lite. Folk har väl som vanligt miljontals med grejer att säga, men det hjälper nog inte lata personer. Mig alltså. Men saker dyker upp. Tiden är inte en fiende, tiden är din bästa vän. Men tänk om tiden inte fanns? Visst, tiden finns väl ändå, men om all mätning av tid försvann. Hur mycket skulle man då jobba per dag? När är det läggdags? Skulle världen klara av det, eller går vi under? Det fungerar nog bara i jägar- och samlarsamhällen. Men när man väl är i ett läge då man inte försörjer sig genom att få fram föda så är tiden nog ett hyfsast bra hjälpmedel. Hmm.. kanske försvann iväg i en liten avstickare där.

Just det, stryktips var det. Brukar du stryka dina kläder? Ett tag så strök jag vissa plagg, men nu orkar jag inte riktigt. Visst, vissa skjortor får sig en omgång ibland, men annars så klarar man sig bra ändå. Skrynklet brukar ändå försvinna efter att man burit en tröja några timmar. Eller?

Känns som att det mest ställs massor av frågor här. Och det hjälper kanske inte så mycket. Men det är lite som att prata med sig själv. Det är inte alltid man har några svar, men man kan ju ändå resonera fram något roligt. Eller låtsas att man kommer fram till något i en påhittad konversation som man har med någon som inte är där just vid det tillfället. Jag hade kanske klarat mig lika bra i en koja i skogen, det hade nog också varit intressant. Och farligt. Inte gällande björnor, huggormar och räkor, men för psyket. Märker man om man börjar bli galen? En klassiker är att så länge man ifrågasätter och funderar på om man är galen eller ej så är man inte galen. Men det känns som en enkel utväg för att friskförklara sig själv.

Ok, en lite rolig grej. Avslutade kvällen med att kolla igenom dåligt hemmagjorda "roliga" filmklipp. Ibland fortfarande småroliga, alltid extremt pinsamt dåliga. Några år till, sen är det troligtvis bara glädje.