måndag, november 24, 2008

He talks in maths

Det har nog funnits en hel del att skriva om på sistone, men ibland så blir det inte av helt enkelt. T ex så var jag på konsert förra veckan, Tiger Lou. Bland det roligaste på hela kvällen var Gustavs reaktion när jag påpekade att det kanske bara skulle vara vi och 15-åriga emo-kids på spelningen. Eller om man möjligen bytte ut emo mot indie. Sett till en kvart före och efter Gustav trodde spelningen skulle börja så stämde det bra, men när det hela drog igång halv tio så var publiken något mer blandad. En konsert som börjar ungefär samtidigt som man trodde den skulle sluta kan störa nattsömnen något. Tips till övriga.

Sen var det riktigt gött väder i fredags när jag slutade jobbet vid 12. Klarblå himmel och några minusgrader i luften. Kändes bara allmänt gött, och saknaden efter höga berg och att spänna på sig en bräda har sällan varit större.

Måste nämna lite om dagen också. Har varit på fackutbildning idag, första dagen av tre. Det största pluset inför veckan var att jag skulle ha en timmes sovmorgon dessa tre dagar, i övrigt så hade jag inte särskilt stora förväntingar på det hela. Och visst, utbildningen är väl inte en 5-plusare, även om det känns helt ok. Men tycker ändå att dagen har varit riktigt bra.

Oftast så ser jag på mig själv som en hyfsat tillbakadragen person som inte söker upp särskilt många nya bekantskaper. Men idag så har jag ändå visat mig vara en socialt kompetent person. Jag vet hur det var när jag började på jobbet där jag är nu, dröjde ändå hyfsat länge innan man kom in i gruppen. Även om det finns flera grupperingar, varav i de flesta jag fortfarande håller mig hyfsat tillbakadragen. Men det är bättre när ingen känner ingen, då får alla börja på noll. Man är inte en ny och alla andra gamla vänner, alla är nya. Så idag gick det bra, lyckades skämta lite när vi skulle stå framme vid tavlan och presentera sig och pratade en hel del med lite folk där, även om där faktiskt var tre andra från mitt jobb.

Så nu är det två dagars kurs kvar, får hoppas att jag får in lite mer nyttig info. Förresten, under eftermiddagen så lyssnade vi på ett föredrag av en riksdagsledamot. Tänkte på en sak. Om man lyssnar på ett budskap, hur länge dröjer det tills man börjar tycka samma sak, lära sig tycka samma sak, eller bli hjärntvättad att tycka samma sak? Och är det någon skillnad mellan dessa tre?

1 Comments:

At 6:34 em, Blogger Idschen said...

var Tiger Lou bra? såg de en gång på Malmöfestivalen och då sög det verkligen.. synd för gillar dem annars.. hur var det??

 

Skicka en kommentar

<< Home