torsdag, januari 08, 2009

One thing I can tell you is you got to be free

Ibland är det skoj att se vilka gränser andra personer har för vad som kan anses stötande. På jobbet så är där en som verkligen kan säga hur grova saker som helst. Och då tycker jag mig ändå ha stött på en hel del med grejer. Du håller säkert inte med mig, men jo, troligtvis en hel del faktiskt. Men jag skulle nog ha svårt att säga sakerna själv, även om jag kan skratta när det kommer från andra. Är det dubbelmoral eller bara att man inte gillar att säga vissa ord?

Det här skämtet kan nog räknas som hyfsat grovt. Det verkar t o m som att parlamentarikerna tycker att det går över någon form av gräns. Känsliga läsare varnas, vilket säkert gör att du måste se klippet nu när jag skriver så, men jag tar inget personligt ansvar för eventuella skador detta möjligtvis kan ha på ditt sinne. Du måste inte tycka att det är roligt, men jag tycker någonstans att det är så sjukt att jag inte kan låta bli att småskratta. Vet inte om det är kiss- och bajshumorn i mig som orsakar detta. Men egentligen så är det nog allas reaktioner och just att det är så otroligt oväntat som gör att man skrattar. Hur ska man annars reagera? Förfäras? Ha en bister uppsyn? Hytta manande med fingret? Jag valde att skratta.



Ingen har klarat gårdagens rubrik än. Ger er lite mer tid för att klura ut det, även om jag inser att det kanske är 1-2 läsare av bloggen som hört låten. Tävlingen kommer dyka upp i varje inlägg av bloggen ett tag framöver nu.

5 Comments:

At 2:24 em, Anonymous Anonym said...

Lagom oväntad. min gräns är passerad där men jag kunde inte heller låta bli att skratta lite för mig själv

 
At 3:24 em, Blogger Sajmon said...

Jo, alltså, skämtet i sig är ju inte ett dugg roligt. Eller, jag förstår det kanske inte riktigt. Men att någon uttrycker sig på ett så opassande sätt, och att alla blir lika chockade som en själv gör att det är svårt att låta bli att skratta. Jag gillar hur någon i publiken börjar skratta, skriker nej, och sen fortsätter småskratta.

 
At 2:37 fm, Blogger Unknown said...

jag hade velat se ett längre klipp, men jag kan dock inte hålla med om att jag har hört samma ryckte om maud ;)

 
At 1:35 em, Blogger .gustav said...

Låten är ju förresten Come Together.

 
At 5:31 em, Blogger Sajmon said...

Bra jobbat där, helt rätt Gustav.

 

Skicka en kommentar

<< Home