torsdag, maj 21, 2009

Masked crusaders working overtime

Stora nyheter. Idag köpte jag en hatt. Min första hatt. Har du en hatt?

Finns en film som jag letat efter i flera år nu, den har varit helt omöjlig att hitta. Den första animé-filmen jag någonsin såg. Den handlade om en pojke som råkade bli lämnad i djungeln där han sen råkade ut för massor av äventyr. Slogs mot olika infödingar, fick en jätteorm till vän, slogs mot nazister och det dök även upp dinosaurier mot slutet. Var hyfsat säker på att den hette Djungelpojken eller nåt sånt. Försök söka på det utan att hitta miljoner sidor om Djungelboken..

I vilket fall så lyckades jag idag. Äntligen! Efter en något snävare sökning så hittade jag som sista resultat på Youtube ett klipp från filmen. Den har hetat Djungelpojken (Jungle Boy) i vissa länder, men även Kenya Boy. Så nu kommer det kanske gå lite lättare i framtiden att hitta hela filmen.

När vi ändå pratar om tecknat. Jag säger som jag sagt förut, barnprogrammen var så sjukt mycket bättre förr. Finns det några schysta superhjälte-serier, eller är det bara de lite mer välkända namnen som finns kvar? Quiz-time, vilka känner du igen?